Selecteer een pagina

Regelmatig organiseert blokfluitdocente Anita Broekema in samenwerking met Kunst en Cultuur Woudenberg een concertje met haar leerlingen om familie en bekenden hun vorderingen te laten horen. Ook maandag 23 april was er een concertje in de hal van het Cultuurhuis. De blokfluitleerlingen stonden opgesteld onder de vide waardoor hun spel optimaal tot zijn recht kwam. Anita liet de verschillende fluiten van de leerlingen, sopraan, alt, tenor, bas en sopranino zien en vertelde over barok- en renaissancefluiten. Het thema was dit keer ‘Circus’. Anita noemde het ‘acrobatenkunstjes op de blokfluit’. Verschillende leerlingen hadden zich daarom feestelijk uitgedost. Ook de lessenaars waren versierd. Een groep volwassen gevorderden begon het concert met ‘Du sporger’ en een Hongaarse dans van Bartok. In groepjes, tweetallen of alleen lieten de andere leerlingen daarna hun liedjes horen. De eerste groep, Marit, Ilse, Sara, Lara, Jasmijn, Amara en Julia had nog niet zo lang les. De tweede groep, Rosa, Guus en Rachel, leste al wat langer. Sommige liedjes waren zelf geschreven en ook was er soms begeleiding van een cd. De volgende groep bestond uit Sofie, Angelina, Merel, Eloïse en Katinka. Bij de 4e groep was goed te horen wat leerlingen in de loop de rjaren kunnen bereiken. Lotte, Rachel, Geraline, Dorieke en Ilse imponeerden het publiek met wat ze na een paar jaar les bereikt hadden. Bij sommige groepjes speelde Anita zelf mee op haar alt- of tenorblokfluit. Het thema ‘Circus’ kreeg gestalte door leerlingen die jongleerden met hun fluit of die een radslag deden met een fluit in de hand maar ook de titels van de liedjes waren aangepast. ‘Au clair de la lune’ heette nu ‘Trapeze in het maanlicht’ , Can Can werd ‘De fietsende aap’ en ‘Mary had a little lamb’ veranderde in ‘het Circuslammetje’. Ook werd ‘de Blokfluitclown’ gespeeld. Tot slot speelden alle leerlingen samen ‘Puppet on the string’ en ‘A lieta vita’.

Met dank aan Hannie Lamberink voor tekst en foto.